حقيقت اين است كه چه كارمند باشيد و چه  مدير از ميز بي‌نياز نيستيد، حقيقت هم هميشه تلخ نيست، ميز مديريتي و ميز  كارمندي با طراحي مناسب مي‌تواند كار را برايتان شيرين كند. ميز كارمندي  مي‌تواند به عنوان ميز‌تحرير در خانه مورد استفاده قرار گيرد.

 ميز مديريتي  اما آراسته به شكوه و جلال است و بهتر است در محل كار به كار آيد. بنابراين استفاده از يك ميز مديريت و يا يك ميز كارمندي ارزان با كيفيت مناسب مي تواند نيازتان را بر طرف كند.

 

ميز مديريتي كه گاهاً ميز مديريت نيز خوانده ميشود معمولا كمي بزرگتر و  صد البته كمي گرانتر است و هيبتش بر جو پيرامون خود تاثير زياد و  كاريزماتيكي دارد. ميز كارمندي اما معمولا كمي جمع و جور تر و ساده تر است و  تاثيرش بر پيرامون معمولا از جنس يادآوري كار و نظم و تلاش است.

در صورتي كه محدوديت فضايي داشته باشيم نبايد از ابعاد ميز كارمندي كم كرد بلكه مي‌توان با يك طراحي حرفه اي و انتخاب درست يك ميز مناسب از فضاي موجود حداكثر استفاده را نمود همچنين در خريد ميز اداري بايد به رنگ , سايز و اندازه ,طرح و زيبايي,استحكام و دوام ميز اداري و قيمت ميز اداري توجه داشته باشيد.

 

 ميزهايي كه براي اتاق كاركنان استفاده مي شود، مي بايست به صورت مجزا به  همراه كشو و مكاني براي نگهداري اسناد مهم باشد. در اين صورت از فضاي اتاق  استفاده بهينه مي شود. همچنين بايد ميزهاي كاركنان به گونه اي طراحي شود كه  سيستم كامپيوتر يا لپ تاپ به راحتي بر روي آن قرار بگيرد.

 در صورتي كه  فضاي كافي براي قرار دادن ميزهاي تكي نيست، بهترين كار استفاده از ميز كار  گروهي مي باشد.