معرفي انواع ميز اداري

فروش مبلمان و كابينت

معرفي انواع ميز اداري

۱۶ بازديد

كامبوجا ، همزيستي باكتريها و مخمرها كه به "قارچ كامبوچا يا كومبوچا" معروف است .

قارچ مربوط به كامبوچا ۲۲۰ سال قبل از ميلاد در چين (منچوري) مورد مصرف داشته‌است و سپس از راه خطوط بازرگاني به روسيه وكشورهاي اروپاي شرقي انتقال يافته، در آنجا عموميت پيدا كرد.

قبل از جنگ جهاني دوم استفاده از آن بسيار رواج پيدا كرده بود ولي، در زمان جنگ به دليل كمبود چاي و شكر (محيط كشت كامبوچا ) از رواج افتاد. 

تمامي صد ساله‌هاي كشور روسيه، اسپانيا، تبت، ژاپن و چين عمر سراسر سلامتي خود را، مديون اين قارچند. امروزه اين قارچ در اروپا و آمريكا بسيار مورد استفاده قرار مي‌گيرد و حتي در آمريكا انجمن استفاده كنندگان از اين قارچ تأسيس شده‌است. 

اين قارچ از روسيه به كشور ما نيز راه پيدا كرده و چند سالي است در بعضي نقاط از آن استفاده مي‌كنند.

اگرچه ”كومبوجا“ نوعى قارچ است اما در واقع به شكل نوشيدنى مورد مصرف قرار مى‌گيرد، يك نوشيدنى ساده كه تركيبى است از چاى معمولى و شكر كه با استفاده از قارچ كومبوجا تخمير شده و ساختار شيميائى آن تغيير كرده است. گزارش‌هاى علمى بسيارى كه تاكنون درباره قارچ كومبوجا نوشته شده است نشان مى‌دهد كه نوعى ”آنتى‌بيوتيك قوي“ در تركيب قارچ كومبوجا وجود دارد كه وجود آن باعث مى‌شود مواد زائد و سموم بدن دفع شود. به عقيده پزشكان اين مواد در فرآيند شيميائى بدن نقش مهمى ايفاء مى‌كنند آنها معتقد هستند چاى كمبوجا يك ماده غذائى مكمل به حساب مى‌آيد كه مصرف آن سيستم دفاعى بدن را تقويت كرده و موجب جلوگيرى از بيمارى‌ها مى‌شود. 

صدها سال است كه مردم آسيا چاى كومبوجا مى‌نوشند، زيرا مصرف اين نوشيدنى به‌عنوان داروئى طبيعي، در مقابله با خستگي، سستي، كشش‌هاى عصبي، علايم اوليه پيري، سختى رگ‌ها و عروق، تنبلى روده‌ها و نقرس، فلجى بدن (M.S)، روماتيسم، هموروئيدها و ديابت نتايج حيرت‌انگيزى داشته است. ”كومبوجا“ رشد سلول‌هايى سرطانى را متوقف مى‌كند. 

 

ميز اداري

 

[color] آشنايي علمي با كامبوچا و مراحل تخميري آن:[/color]

كامبوچا يك لايه پلي ساكاريد حاوي انواعي از مخمرها و باكتري‌ها است. اين باكتري‌ها شامل Bacterium xylinum، Acetobacter ketogenum، Bacterium gluconicam و مخمرهايي از انواع شيزوساكارو ميسس، ساكاروميسس، تورولا و… است.

مسير تخمير بدين ترتيب است كه ابتدا مخمرهاي موجود در محيط كشت، قند ساكارز را شكسته، گلوكز و فروكتوز توليد مي‌كنند.

فروكتوز هم با ايزومريزاسيون به گلوكز تبديل شده، در مرحله بعد اين قندها به مصرف مخمرها مي‌رسند و الكل و Co۲ توليد مي‌نمايند.

 

خريد ميز كانتر

 

Co۲ در نوشيدني باقي مي‌ماند وباعث مي‌شود اين نوشيدني گازدار شود. وقتي الكل به مقدار مناسب توليد شد زمينه براي رشد باكتري‌هايي كه از منبع كربني جهت رشد و تكثير خود استفاده مي‌كنند مناسب مي‌شود و باكتري‌ها فعال مي‌گردند و الكل را به اسيدهايي از قبيل اسيد استيك، اسيد لاكتيك، اسيد گلوكونيك و اسيد گلوكورونيك تبديل مي‌كنند. 

اين نوشيدني شامل ويتامين‌هاي B۱ تا ,B۱۲ و اسيدفوليك وهمچنين داراي Usnic acid است كه خواص ضدباكتريايي دارد. لازم به ذكر است، ازآنجا كه شكر و كافئين اوليه به مصرف مخمر وباكتري مي‌رسد، نوشيدني در پايان كار هيچ يك از اين موارد مضر را دارا نيست.

 

گروه صنعتي اُرسي

 

البته تركيب اين نوشيدني براساس نواحي متفاوت آب و هوايي، روش رشدو…كمي تفاوت دارد، اما درهمه موارد، اين نوشيدني ترش و شيرين با طعم و عطر دلنشين و دلپذير و خواص درماني تغذيه‌اي بسيار بالا مي‌باشد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.